Comenius Week in Spain 26-30.04.2010

Comenius Week in Spain 26-30.04.2010

Facebook - Pour mieux vivre / For a better life

czwartek, 19 listopada 2009

Projekt Comenius






W roku szkolnym 2009/10 oraz 2010/11 Liceum Sacre Coeur w Pobiedziskach

realizuje projekt Comenius wspólnie z partnerskimi szkołami z Francji,Hiszpanii, Włoch i Węgier.

Tytuł projektu : "POUR MIEUX VIVRE / FOR A BETTER LIFE"

Będziemy na tych stronach zamieszczać informacje dotyczące projektu, jego realizacji, naszej ekipy i krajów partnerskich.

EUROPO, WITAJ!



Czym są projekty COMENIUS?


Program Comenius jest skierowany do :

uczniów korzystających z edukacji szkolnej do końca szkoły średniej;
szkół określonych przez państwa członkowskie;
nauczycieli i pozostałego personelu tych szkół;
stowarzyszeń, organizacji non profit, organizacji pozarządowych i przedstawicieli podmiotów związanych z oświatą szkolną;
osób oraz podmiotów odpowiedzialnych za organizację i realizację oświaty i edukację na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym;
ośrodków badawczych i podmiotów zajmujących się kwestiami uczenia się przez całe życie;
podmiotów oferujących usługi w zakresie doradztwa zawodowego i poradnictwa, związane z jakimkolwiek aspektem uczenia się przez całe życie.
Cele szczegółowe Programu Comenius:

rozwijanie wśród młodzieży i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich oraz zrozumienia jej wartości;
pomaganie młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego.
Cele operacyjne Programu Comenius:

poprawa pod względem jakościowym i ilościowym mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich;
poprawa pod względem jakościowym i ilościowym partnerstw pomiędzy szkołami z różnych państw członkowskich, tak aby objąć wspólnymi działaniami oświatowymi w okresie trwania programu przynajmniej 3 miliony uczniów;
zachęcanie do nauki nowożytnych języków obcych;
wspieranie tworzenia innowacyjnych i opartych na TIK treści, usług, metodologii uczenia oraz praktyk w zakresie uczenia się przez całe życie;
wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego kształcenia nauczycieli;
wspieranie poprawy metod dydaktycznych i zarządzania.
Działania wspierane w ramach Programu Comenius:

a. Mobilność obejmująca:

wymianę uczniów i kadry;
mobilność w szkołach dla uczniów oraz staże w szkołach lub przedsiębiorstwach dla kadry nauczycielskiej;
uczestnictwo w szkoleniach dla nauczycieli i pozostałej kadry nauczycielskiej;
wizyty studyjne i przygotowawcze w ramach działań związanych z mobilnością, partnerstwem, projektami lub sieciami (również seminaria kontaktowe);
praktyki dla nauczycieli i przyszłych nauczycieli;
b. Tworzenie partnerstw:

pomiędzy szkołami w celu rozwijania wspólnych projektów oświatowych dla uczniów i ich nauczycieli;
pomiędzy instytucjami pełniącymi rolę lokalnej lub regionalnej władzy oświatowej w celu wzmacniania europejskiego wymiaru w edukacji, realizacji celów programuComenius, rozwijania struktur współpracy międzynarodowej, w tym przygranicznej a w konsekwencji wzbogacenia oferty edukacyjnej dla uczniów (Comenius Regio od 2009 roku).

c. Projekty wielostronne

d. Wielostronne sieci

e. Inne inicjatywy ukierunkowane na wspieranie celów Programu Comenius.

Kraje uczestniczące:

27 krajów członkowskich Unii Europejskiej: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy, Wielka Brytania
kraje EFTA/EOG: Islandia, Liechtenstein, Norwegia
kraj kandydujący do członkostwa w Unii Europejskiej: Turcja.


DECYZJA NR 1720/2006/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY EUROPY z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program działań w zakresie uczenia się przez całe życie, R.I, art. 16





Etapy naszego projektu:


W wyniku prac podczas tego przygotowawczego seminarium nakreślono nie tylko kalendarium spotkań na dwa lata, ale też daty pośrednie, które są też etapami projektu. Rodzaj działań został z góry określony:

-15 grudnia 2009: wymiana na temat rezultatów sondażu, tematy wybrane na dzień 4 marca, kontaktów ze specjalistami, program Dnia ( działania, synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)

- koniec marca 2010: wymiana dotycząca przebiegu Dnia (bilans, sondaż przeprowadzony wśród występujących gości i uczniów), przedtem program prezentacji podczas spotkania projektu ( prace, synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)

-26-30 kwietnia 2010: spotkanie projektu i powstanie sprawozdania z podjętych działań, przygotowanie drugiego roku projektu.

- 31 maja 2010: synteza roku i prezentacji zrealizowanych przez partnerów.

- 15 grudnia 2010: studium statystyczne dotyczące zachowań młodzieży w każdym z krajów( prace, synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)

- koniec kwietnia 2011: studium dotyczące struktur prewencji i ochrony młodzieży w każdym z krajów( prace, synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)

- początek maja 2011: spotkania projektu i opracowanie materiałów multimedialnych,

- koniec czerwca 2011: podsumowanie prac przez koordynatora i rozpowszechnienie materiałów1) na DVD i stronach internetowych ( synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz