czwartek, 19 listopada 2009
Projekt Comenius
W roku szkolnym 2009/10 oraz 2010/11 Liceum Sacre Coeur w Pobiedziskach
realizuje projekt Comenius wspólnie z partnerskimi szkołami z Francji,Hiszpanii, Włoch i Węgier.
Tytuł projektu : "POUR MIEUX VIVRE / FOR A BETTER LIFE"
Będziemy na tych stronach zamieszczać informacje dotyczące projektu, jego realizacji, naszej ekipy i krajów partnerskich.
EUROPO, WITAJ!
Czym są projekty COMENIUS?
Program Comenius jest skierowany do :
uczniów korzystających z edukacji szkolnej do końca szkoły średniej;
szkół określonych przez państwa członkowskie;
nauczycieli i pozostałego personelu tych szkół;
stowarzyszeń, organizacji non profit, organizacji pozarządowych i przedstawicieli podmiotów związanych z oświatą szkolną;
osób oraz podmiotów odpowiedzialnych za organizację i realizację oświaty i edukację na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym;
ośrodków badawczych i podmiotów zajmujących się kwestiami uczenia się przez całe życie;
podmiotów oferujących usługi w zakresie doradztwa zawodowego i poradnictwa, związane z jakimkolwiek aspektem uczenia się przez całe życie.
Cele szczegółowe Programu Comenius:
rozwijanie wśród młodzieży i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich oraz zrozumienia jej wartości;
pomaganie młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego.
Cele operacyjne Programu Comenius:
poprawa pod względem jakościowym i ilościowym mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich;
poprawa pod względem jakościowym i ilościowym partnerstw pomiędzy szkołami z różnych państw członkowskich, tak aby objąć wspólnymi działaniami oświatowymi w okresie trwania programu przynajmniej 3 miliony uczniów;
zachęcanie do nauki nowożytnych języków obcych;
wspieranie tworzenia innowacyjnych i opartych na TIK treści, usług, metodologii uczenia oraz praktyk w zakresie uczenia się przez całe życie;
wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego kształcenia nauczycieli;
wspieranie poprawy metod dydaktycznych i zarządzania.
Działania wspierane w ramach Programu Comenius:
a. Mobilność obejmująca:
wymianę uczniów i kadry;
mobilność w szkołach dla uczniów oraz staże w szkołach lub przedsiębiorstwach dla kadry nauczycielskiej;
uczestnictwo w szkoleniach dla nauczycieli i pozostałej kadry nauczycielskiej;
wizyty studyjne i przygotowawcze w ramach działań związanych z mobilnością, partnerstwem, projektami lub sieciami (również seminaria kontaktowe);
praktyki dla nauczycieli i przyszłych nauczycieli;
b. Tworzenie partnerstw:
pomiędzy szkołami w celu rozwijania wspólnych projektów oświatowych dla uczniów i ich nauczycieli;
pomiędzy instytucjami pełniącymi rolę lokalnej lub regionalnej władzy oświatowej w celu wzmacniania europejskiego wymiaru w edukacji, realizacji celów programuComenius, rozwijania struktur współpracy międzynarodowej, w tym przygranicznej a w konsekwencji wzbogacenia oferty edukacyjnej dla uczniów (Comenius Regio od 2009 roku).
c. Projekty wielostronne
d. Wielostronne sieci
e. Inne inicjatywy ukierunkowane na wspieranie celów Programu Comenius.
Kraje uczestniczące:
27 krajów członkowskich Unii Europejskiej: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy, Wielka Brytania
kraje EFTA/EOG: Islandia, Liechtenstein, Norwegia
kraj kandydujący do członkostwa w Unii Europejskiej: Turcja.
DECYZJA NR 1720/2006/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY EUROPY z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program działań w zakresie uczenia się przez całe życie, R.I, art. 16
Etapy naszego projektu:
W wyniku prac podczas tego przygotowawczego seminarium nakreślono nie tylko kalendarium spotkań na dwa lata, ale też daty pośrednie, które są też etapami projektu. Rodzaj działań został z góry określony:
-15 grudnia 2009: wymiana na temat rezultatów sondażu, tematy wybrane na dzień 4 marca, kontaktów ze specjalistami, program Dnia ( działania, synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)
- koniec marca 2010: wymiana dotycząca przebiegu Dnia (bilans, sondaż przeprowadzony wśród występujących gości i uczniów), przedtem program prezentacji podczas spotkania projektu ( prace, synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)
-26-30 kwietnia 2010: spotkanie projektu i powstanie sprawozdania z podjętych działań, przygotowanie drugiego roku projektu.
- 31 maja 2010: synteza roku i prezentacji zrealizowanych przez partnerów.
- 15 grudnia 2010: studium statystyczne dotyczące zachowań młodzieży w każdym z krajów( prace, synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)
- koniec kwietnia 2011: studium dotyczące struktur prewencji i ochrony młodzieży w każdym z krajów( prace, synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)
- początek maja 2011: spotkania projektu i opracowanie materiałów multimedialnych,
- koniec czerwca 2011: podsumowanie prac przez koordynatora i rozpowszechnienie materiałów1) na DVD i stronach internetowych ( synteza - jedna strona- w j. angielskim i francuskim)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz